Outlaws by Dnevnik Seznam forumov Outlaws by Dnevnik
Izobčenci ukinjenega dnevnikovega foruma
 
 Pogosta vprašanjaPogosta vprašanja   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   RSS Feed   Registriraj seRegistriraj se 
 Tvoj profilTvoj profil   Zasebna sporočilaZasebna sporočila   PrijavaPrijava 




Vinko Ošlak
Pojdi na stran 1, 2, 3, 4, 5  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Outlaws by Dnevnik Seznam forumov -> Pri nas
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
NATAWE
Administrator foruma


Pridružen/-a: 04.11. 2006, 12:22
Prispevkov: 1357
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: 28 Jan 2007 18:13    Naslov sporočila: Vinko Ošlak Odgovori s citatom

Po 33 letih, če prištejem še leta svoje otroške vere, po 45 letih katoliške pripadnosti zapuščam rimsko-katoliško cerkev – in po kakih 17 letih odhajam z delovnega mesta Katoliške akcije krške škofije na Koroškem. Ne odhajam niti v jezi niti v kaki zameri, ne iz razočaranja in ne iz nezadoščenosti, ne zaradi kake krivice in ne zaradi kake užaljenosti. Ko bi šlo za kar koli od tega, bi tudi ne imel nikakega opravičila in prav tako ne razloga, da se poslavljam s tako obširnim pojasnilom. To pojasnilo sestavljam zato, ker so razlogi mojega odhoda veliko globlji in zadevajo vsakega vernega in v veri iščočega človeka, tako tudi vse moje kolege in predstojnike. Pojasnilo dolgujem vsem, s katerimi sem ves ta čas poklicno sodeloval ali jim bil poklicno kakor koli odgovoren, saj moj primer zadeva mesto v Svetem pismu, kjer smo poklicani, da pričujemo, pa naj bo „prilično ali neprilično” in da razgrnemo razloge svojega upanja: „Gospoda Kristusa posvetite v svojih srcih. Vselej bodite vsakomur pripravljeni odgovoriti, če vas vpraša za razlog upanja, ki je v vas” (1 Pt 3,15) ali: „Vam pa bo to dalo priložnost za pričevanje” (Lk 21, 13-14). Res je, nihče me ni po tem, kar bom tu napisal, povprašal, a domnevam, da bodo to storili moji predpostavljeni, ko jim bom sporočil svojo odločitev. Vprašati pa me utegnejo tudi naši partnerji, s katerimi sem po službeni dolžnosti sodeloval, in sem tem prav tako dolžan poštenega odgovora. S svojo odločitvijo se namreč poslavljam tudi od njih.
Med vsemi službami, ki sem jih v življenju opravljal, ta pri Katoliški akciji krške škofije gotovo ni bila med slabšimi. Kolegi so bili do mene pretežno prijazni, kooperativni in v glavnem korektni – nobene pritožbe nimam nad svojimi predstojniki; delodajalec, torej krška škofija, je bil zame dober in razumevajoč delodajalec. Od vseh se torej poslavljam s hvaležnostjo in številnimi lepimi spomini. V tej ustanovi sem se veliko naučil, brez nje veliko stvari, predvsem takih, ki zadevajo mojo vero, nikoli ne bi spoznal, torej tudi ne tistih, ki so mi pripomogle k verskemu spoznanju, zaradi katerega verska doslednost zahteva od mene izstop in odhod.

Odhajam – in moram oditi, tudi ko bi mi vsi drugi razlogi to branili – ker cerkev, v kateri sem do sedaj delal in ji pripadal, ni tista, ki bi vodila svoje vernike v odrešenje, in to je zame glavni razlog pripadnosti ali nepripadnosti, saj to po vsem, kar mi je povedala Božja beseda, pa tudi opazovanje cerkvenega dogajanja in besed ter dejanj njenih voditeljev, ni Kristusova cerkev. Rimska katoliška cerkev je vera in ustanova rimskega cesarja in je to ostala tudi, ko cesarstva že davno ni več, in bo to ostala, ko bo cesarstvo spet tu, kakor se že napoveduje in zarisuje pred našimi očmi, čeprav so imena za stare stvari drugačna in na prvi pogled nekaterim te povezave ni mogoče odkriti. Odhajam, ker uči in oznanja ta ustanova popačen evangelij in tako zavaja milijone in stotine milijonov svojih pripadnikov, da se od Jezusa Kristusa, skozi katerega edinega gre pot odrešenja, vse bolj oddaljujejo, namesto da bi hodili za njim, kakor nam je sam naročil. V tej ustanovi pa zaznavam tudi vedno več izpolnitev starozaveznih in novozaveznih prerokb, ki kažejo na to, da bo prav ta najbolj odpadla od vseh odpadlih po imenu krščanskih cerkva pripravila religiozno ozadje za Antikristov nastop in boj proti svetim resnične Kristusove cerkve, ki bo trpela preganjanje kakor še nikoli prej. Napačna cerkev, ki jo še v zadnjem hipu, ko gre za mojo odrešenjsko usodo, zapuščam, skuša s svojimi demonskimi nauki, o katerih govori apostol Pavel v svojem pismu Timoteju (1Tim 4, 1) zriniti našega Odrešenika in edinega srednika med Bogom in človekom na drugo ali celo še na kako nižje mesto, na njegovo mesto pa postaviti malike v izmišljeni povezavi z velikimi ljudmi vere, kakor Jezusovo resnično materjo Marijo ali pa kakor z nekaterimi, ki jim je ta cerkev nadela poseben status „svetnikov in priprošnikov”, o kakršnem v Svetem pismu ni niti besede.

Eno najpogubnejših zlih dejanj te lažne cerkve pa je zanikanje Jezusove enkrat za vselej dosežene odrešilne moči v trpljenju in smrti na križu za našo odrešitev in iz tega izvirajoče milosti, po kateri bo odrešen vsak, ki bo vanj veroval in klical njegovo ime. To zanikanje se v strahotni nevednosti pri tistih, ki so zapeljani, ali pa hudobiji tistih, ki zapeljujejo, najbolj drastično izraža v razumevanju „bogoslužja”, kjer pri vsakokratni „maši”, ki jo v svoji zmotni razlagi imenujejo celo „sveta”, vsakokrat znova križajo Jezusa Kristusa, kakor da v svojem resničnem križanju njegovo delo ne bi bilo dopolnjeno, sicer res le „nekrvavo”, kakor to opredelijo, a vendar križajo in tako zanikajo prvo in resnično križanje in njegovo odrešenjsko zadostilnost. Kakor imajo sami „mašno daritev” za središče krščanskega življenja, tako je ta strašni sprevrženi obred v resnici središče prav satanskega nasprotovanja Gospodovi resnični enkratni daritvi enkrat za vselej – je v resnici črna Satanova maša v najbolj polnem pomenu tega pojma. Celo zanikanje Božjega stvarjenja sveta in človeka ne more biti hujše nasprotovanje vsemu zares Božjemu, kakor pa zanikanje enkratne (Rim 6, 10; Heb 7, 27) zadostilne smrti Božjega Sina, s katerim je odplačana človeška krivda, enkrat za vselej in za vsakega, ki to v veri sprejme in je tako rešen.

Da pa bi popačenost evangelija mogla učinkovito opravljati svoj sprevrženi misijon zavajanja množic od Kristusa proč k malikom, je potreben tudi povsem samovoljen in popačen pogled na Božjo besedo, je potreben razlagalni relativizem, je potrebna rezervacija avtoritarnih razlag za tim. „cerkveno učiteljstvo”, kar je že drugi totalni napad na Božji red, po katerem je ta služba pridržana Svetemu Duhu, ne pa posameznemu človeku ali kaki „ordinirani” človeški skupini. Podpis Svetega Duha pri vodenju te cerkve je ponarejen. Hudo bogokletstvo, neodpustljivi greh zoper Svetega Duha bi namreč imeli, če bi trdili, da so tako hude zgodovinske in verske zmote, kakor jih izpričuje tisočpetstoletna zgodovina te cerkve, bile delo in navdih tretje Božje osebe – Svetega Duha.
Rimskia cerkev, ki svojo striktno hierarhično organiziranost utemeljuje s potrebo po edinosti, je na vrsto načinov razdeljena in sprta sama v sebi („Če je kraljestvo samo proti sebi razdeljeno, takšno kraljestvo ne more obstati” - Mr 3,24; „On pa je poznal njihove misli in jim je rekel: ,Vsako kraljestvo, ki je razdeljeno proti sebi, se opustoši in hiša se na hišo zruši’” - Lk 11,17)
Zunanja razdelitev, ki je vidna na prvi pogled, je razdelitev na doktrinarni, pastoralni in uresničevalni del – vsi trije deli pa so med seboj globoko neskladni. Tako na primer rimska cerkev v svoji doktrini Božji besedi vsaj načelno priznava če že ne najvišjo avtoriteto v nauku, pa vsaj pridruženo tim. „tradiciji”. Na pastoralni ravni duhovniki te iste cerkve Sveto pismo poljubno relativizirajo in po svoji potrebi interpretirajo, kar je v nasprotju z doktrinarno pozicijo SP. Na uresničevalni ravni, se pravi na ravni vsakdanjega verskega življenja, pa zapovedi in prepovedi Svetega pisma preprosto ignorirajo ali ravnajo celo naravnost v nasprotju z njegovimi normami, ki so norme Boga samega, ki je resnični avtor svoje Besede. Tako je zadnja raven v nasprotju z obema prejšnjima. To pa ni le razdeljenost vse cerkve po njenih strukturnih stičiščih, temveč je to verovanjski prerez in podoba vsakega njenega posameznega pripadnika, posebej pa še verskega „učitelja” in „službenega duhovnika” od najmanjšega kaplana do rimskega škofa, ki ga blasfemično imenujejo z oznakom, ki v Svetem pismu gre samo Bogu: „Sveti Oče”!
Upam, da sem s svojo odločitvijo, da po svojem odhodu v svoji starosti 59 let postavljam na kocko svoj vsakdanji kruh, ne le svojega, temveč tudi kruh svoje družine, vendarle dovolj verodostojen, da te odločitve nisem sprejel iz kake lahkomiselnosti ali iz kakega trivialnega razloga. Zelo dobro sem vso stvar v sebi premislil in kar preveč dolgo sem tudi okleval in iskal možne kompromisne rešitve. Tako je bila moja prva odločitev pred skoraj dvema letoma ta, da do upokojitve vztrajam v cerkvi, ki jo sicer imam za napačno, a v njej delujem tako, da bo to v skladu z mojo vero. Bog tega ni sprejel in mi je poslal vznemirjenost vesti, ki me ni pustila pri miru in me je potiskala k čisti in pošteni odločitvi. Danes ne morem drugače, edini odlog, ki sem si ga dovolil, je ta, da sem sklenil delovno leto in ne puščam za seboj nedokončanih in sredi dela prekinjenih programov in projektov, s čimer bi škodoval svojemu delodajalcu, to pa ne bi bilo v skladu z mojo spreobrnitvijo.

Vse skupaj pa se ni začelo šele pred dobrim letom, temveč davno prej. Tudi to bi rad tu pojasnil, saj to pismo ni samo slovo, temveč je tudi vabilo – vabilo v takem smislu, da bi slovesa naj sploh ne bilo, saj bi se v najboljšem primeru vsi skupaj napotili za Gospodom, kakor nas vabi in mu le redki v resnici sledijo. Ne samo svoje neposredne kolege in predstojnike, tudi vse voditelje in učitelje katoliške cerkve krške škofije na Koroškem vabim, da globoko premislijo svojo vero, se spreobrnejo in verujejo evangeliju (Mk 1, 15); tisti med starešinami pa, ki so svoji cerkvi obljubili neoženjenost, a živijo, skrivaj ali celo očito, z žensko, naj nehajo živeti v grehu in naj se oženijo, naj bodo, kakor pravi apostol za škofe in starešine, „mož ene žene” (1Tim 3, 2).
Danes ljudje radi razumejo spremembe v veri in mišljenju, še toliko bolj v pripadnostih razne vrste, najprej v cerkveni, nato tudi politični, kot znamenje slabega značaja. Ne prihaja mi na misel, da bi branil ali celo moral braniti svoj značaj. Nič ne polagam v svoj značaj in njegovo morebitno trdnost, saj svoje rešitve ne upam najti v tem tako šibkem elementu človekove duše, pač pa v Gospodu, ki je tudi zame na križu odkupil več, kakor more biti in dati še tako lep in trden značaj. Tako predvsem velike državne cerkve, med kakršne sodi predvsem še rimsko-katoliška, živijo v veliki meri prav od strahu milijonov, da bi razodeli slab značaj, če bi se ravnali po svoji vesti, in ne več po tradiciji, v katero so bili rojeni in v kateri so bili vzgojeni. Odkrito priznavam, da sem raje neznačajen pred ljudmi kakor pa izgubljen pred Bogom. Če pridem do kakega novega spoznanja, in stoji za njim tako neizpodbitna (zame) avtoriteta, kakor je Božja beseda sama, potem bom tudi naprej brez dolgega pomišljanja vrgel svoj „značaj” čez krov in se raje oziral po Severnici Božjega vodenja kakor pa po bežnih izgubljenih utrinkih zgolj človeških ognjemetov. Nekoč, pred skoraj 30 leti me je moj še danes katoliški prijatelj pred veliko javnostjo močno pohvalil, da ko ugledam resnico, pustim vse in grem za njo, pa naj me stane kar hoče. Danes, ko delam nekaj podobnega, le da grem zdaj za vso resnico in ne le delno, kakor tedaj, ko sem pustil za seboj sanje marksistične utopije (čeprav nikoli član kake komunistične stranke) in se oprijel krščanstva v njegovi katoliški popačenosti (česar tedaj nisem vedel in videl), me seveda ne hvali (kar mi samo po sebi zelo prija, ker me potrjuje), saj meni, da resnico zapuščam, ne da bi mi mogel za to navesti en sam verski argument, se pravi navedek iz Svetega pisma; ko torej puščam za seboj rimsko zmoto in ravnam svoje krmilo po Božji besedi in ničemer drugem. Tedaj pred 30 leti me je osrečil za trenutek, danes me s svojim ugovorom potrjuje za večnost. Stvar je namreč taka: ko spoznavaš delno in samo delno zapustiš napačna izročila, jih veliko ploska, veliko pa ti kaže pesti. Ko pa spoznaš v polnosti – čeprav še vedno v Pavlovem motnem ogledalu! – ti ves svet razen redkih bratov v veri kaže pesti in ni nobenega, ki bi ti še ploskal: večine, ker te v tej zadnji izbiri zavračajo, tistih nekaj, ki s teboj enako verujejo, ker vedo, kakor nevarno je laskanje človeku na zemlji, četudi bi bil njihov motiv sam na sebi pravilen...
V svojo nečast in sramoto pa moram priznati, da me je ves čas, skoraj do zadnjega, prevzemala ne toliko zunanja, arhitekturna, slikarsko-umetniška, pač pa predvsem intelektualna in poetična veličina rimske cerkve. Tu sem našel največja filozofska imena, tu sem si lahko izbiral tudi največja imena svetovne poezije, proze in dramatike, tu so bili doma veliki misleci, ki sem jih občudoval in se jim skušal, tudi v posnemanju, približati. To je bila moja resnična past. Hiša, sem si dopovedoval, v kateri prebivajo tako mogočna imena svetovne kulture, modrosti in umetnosti, je lahko samo prava hiša, pa naj bo v njej še toliko odbijajočih prostorov in stvari. Pripravljen sem bil odpustiti in pozabiti kršitve in preziranje celotnega Dekaloga, ko pa sem v njej lahko občudoval tako velika dela človekovega duha. In do zadnjega nisem spoznal, da stojim danes tako osramočen pred svojim Bogom in pred ljudmi, kako bo Bog na koncu tega na videz tako velikega „človeškega duha” osramotil in osmešil, kakor dela to v neki meri in v opozorilo živečim že zdaj sproti, v potekanju časa, ki še manjka do svoje izpolnitve. Skoraj vse do zadnjega sem nasedal tudi znameniti Boccacciovi paraboli o spreobrnjenem Judu v njegovi zbirki novel Decamerone, kjer dobi versko iščoči Jud, ko poroma na oglede v Rim, prav v nečednostih „večnega mesta” zadnje potrdilo za temeljno pravilnost rimskega nauka in cerkve, saj ustanova, ki kljub takim umazanostim tako dolgo kljubuje času, zares ne more biti napačna. Kakor Boccaccio, tudi sam nisem znal izračunati niti tega, da so po tem pravilu čudovito potrjena skoraj vsa človeška verstva, še bolj pa vraževerstva od začetka časov do danes, razen nekaterih najnovejših, ki pa so spet samo nove variante že zdavnaj obstoječih. Navsezadnje krščanstvo ni eno najstarejših verstev na svetu, ki še danes obstajajo, temveč prav nasprotno, eno najmlajših, tako rekoč zunaj konkurence tistih, ki bi jih Boccacciova sprevržena logika, pa čeprav še tako duhovito in paradoksalno zastavljena, še mogla potrditi. V tem je navsezadnje tudi skoraj ves skandalon judovske pravovernosti vse do današnjega časa. Jezusova zgodba je zanje enostavno preblizu, še skoraj brez prave zgodovine, da bi jo mogli jemati zares; mit prihaja namreč vedno iz nekega nepreštetega časa – Jezusova zgodba pa je datirana z imeni dveh cesarjev in z imeni njunih prokuratorjev v Siriji in Palestini – in za večino farizejsko in saducejsko verujočih Judov Mojzesovo poročilo že davno ni bilo več popisana resničnost, temveč samo še predzgodovinski mit...
Pred kakšnimi petimi leti se mi je dokončno porušila iluzija o katoliškem duhovništvu kot Gospodovem resničnem zastopništvu na zemlji. Povabljen na predavanje o „laikih” na teološko fakulteto v Ljubljani sem pred prvo vrsto, v kateri sta sedela vsaj dva škofa in vrsta najvišjih duhovnikov in profesorjev teološke fakultete ljubljanske nadškofije zavrnil razdelitev kristjanov na „laike” in „duhovščino”, hkrati pa tudi evangelijsko upravičenost duhovništva z ironičnim stavkom, ki se je glasil nekako takole: „Papež ima v svoji zavrnitvi posvečevanja žensk v duhovnice prav: cerkev nima pravice, da bi jih posvečevala. A papež svoje misli ni povedal do konca. Cerkev prav tako nima pravice, da bi v duhovnike posvečevala moške!” Kdor misli, da sem doživel tumult protestov in nasprotovanja, se moti. V prid cerkveni doktrini o laikih in posvečenih duhovnikih se ni dvignil niti en sam glas, občinstvo pa mi je naklonilo dolg aplavz!

Žal pa se je že veliko prej v meni podrla tudi še tista moralna stavba, ki jo rimska cerkev dejansko vendarle zagovarja in uči. Ker sem bil „kristjan”, se pravi katoliški kristjan iz svojega, iz zgolj človeških spoznanj in moči, drugače seveda ni moglo biti. Ne gre za to, da bi bil hudoben in bi hotel komu zavestno škodovati, a gre za to, da sem si neženirano jemal stvari, ki si jih ne bi smel vzeti. Vsak ali skoraj vsak poročen človek ve, da je mogoče zelo hitro zbrati zoper svojega zakonskega tovariša dovolj trdnih argumentov, ki mu v tem samogoljufanju dovoljujejo kompromis s kar dvema Mojzesovima zapovedima o Božjem naročilu čistega življenja. Na to žalostno pot sem že kmalu po osnovanju lastne družine in po rojstvu prvih dveh otrok stopil tudi sam. Najprej za kar precej let samo v obliki želje in grešnega dopisovanja, v „zreli” dobi svojega življenja pa, kakor da bi vse v meni ponorelo, tudi v dejanjih, ki jih danes močno in iskreno obžalujem, posebej še, ker tega, kar sem storil svoji družini, ne morem več popraviti. Vse to pa me nikakor ni motilo pri mojem občutku, da sem še vedno čisto normalen katoliški kristjan. Sicer se ne morem in tudi nočem sprenevedati, da tedaj ne bi vedel, kaj je celo po katoliški moralki in katekizmu prav in narobe, a do vsega tega sem imel pač nekako tak odnos, kakor ga ima „cerkveno učiteljstvo” do Božje besede v celoti, da je namreč ne smemo jemati tako dobesedno in moramo nanjo gledati z zgodovinskega vidika in konkretnega človekovega življenja in njegove danosti, se pravi relativno. Prav to, kar dela katoliška cerkev v celoti s Svetim pismom, to sem sam delal z njenim moralnim in katekizemskim naukom. Sicer jasno zapisana pravila sem jemal pač nedobesedno in „zgodovinsko”, res relativno, skrbno upoštevajoč vse svoje „življenjske danosti in okoliščine”, saj me je vse to v lastnih očeh opravičevalo in ne obsojalo. Naj jasno povem nekaj: ta primerjava naj niti v območju nano-dimenzionalnosti ne pomeni, da iščem krivdo za lastne grehe pri cerkvi, tudi ko jo imam za napačno. Krivda je absolutno moja, hočem le pokazati, kako tako ravnanje cerkve človeku posredno olajša pomiritev lastne slabe vesti.
A „grehi mesa” niso najhujši človekovi grehi, čeprav je vsak izmed njih sam po sebi smrten in je razdelitev na „smrtne” in „male” grehe cerkvena iznajdba, ki nima temelja v Božji besedi. Kaj pa sta navsezadnje storila hudega naša prva starša? Jedla sta sadje, moj Bog; nista kradla in ropala, nista ubijala in tlačila kogar koli. A do vsega dolgega in vedno daljšega seznama strašnih grehov današnjega časa je privedlo dejanje, ki ga današnji v vesti otopeli čas niti več ne bi prepoznal kot grešno. Saj, bi rekel naš sodobnik, če sta zgolj mirno jedla neki sadež in se tako upirala neki nerazumljivi Božji „kaprici”, a nista nikomur drugemu storila nič žalega, to vendar ne more biti kak greh... A tudi to, kar se je dogajalo v Auschwitzu, kakor na verigi grehov visi na istem sadežu iz raja, kakor vsi drugi grehi. Tam, kjer je iz Adamovih ust tekel nedolžni sok žvečenega sadeža, teče skozi vso nadaljnjo zgodovino prelita človeška kri! In tu nikakor ne bom ponovil strašne humanistične zmote, da bi zapisal „nedolžna človeška kri”, saj je bila samo kri enega in edinega človeka, namreč Bogočloveka Jezusa Kristusa nedolžna. (1Kr 8, 46)

Nezadovoljen s tem, kar sem imel na voljo v rimski cerkvi, sem si skušal kar sam nekako sestaviti vero, ki bi jo mogel v celoti sprejeti in po kateri bi bilo mogoče dosledno živeti. In med sestavinami te „komponirane” vere, kakor bi rekel katoliški teolog Zulehner, je sodil tudi okultizem, ezoterika, magija in druga praznoverja, ki jih Sveto pismo vsa označuje kot „gnusobo v Gospodovih očeh”. Prepotoval sem vse krive poti od joge do zena, od nihala do tarota, od astrologije do vedeževanja iz kave in kart. Posvetoval sem se z napovedovalkami usode, namesto da bi se posvetoval z Gospodom, v zvezdah sem iskal to, kar je pridržano Njemu, ki je zvezde ustvaril. In k tem zavdanim napajališčem sem vodil tudi druge in jih zapeljeval, jim s svojimi nogami krčil steze, ki vodijo k prepadom in v večno pogubo. Pot od zanesljivosti in zaresnosti Božje besede k njeni relativnosti je nujno tudi pot od Gospoda k Baalovim čarovnikom. In med svojimi dobrimi in veselimi katoliškimi soverniki nisem zaznal nikakršnega odpora, ne ko sem jih na ta kriva pota vabil in spremljal, ne, ko sem jih sam hodil. Nismo namreč bili pravo Gospodovo občestvo, kjer bi tako življenje in pojmovanje v trenutku sprožilo buren odziv zavrnitve in bratskega opomina, temveč smo bili samo interesna združba na ravni pajdašenja. Samo moja odgovornost in grešnost je bila, da sem take reči delal in tako veroval – odgovornost tistih pa, ki so popačili evangelij, je v tem, da ob vsem tem s svojo cerkvijo nisem imel nikakih težav, prav nasprotno, v njej sem užival veliko zaupanje in simpatijo, kakor sem v hipu, ko sem se oklenil Gospoda in njegove Besede, naletel na odločen in takojšen odpor in izgubo vsakega zaupanja. Lahko bi klical kače in hude duhove in bi ostajal sprejet – a v trenutku, ko sem začel zares klicati Gospodovo ime, ki nam je edino dano v odrešenje in nam ni dano nobeno drugo ime (Apd 4, 12), so zagorele vse žarnice cerkvenega alarmnega sistema in zatulile vse sirene njenega preverjanja. Seveda nikoli naravnost v obraz, saj bi bilo za kaj takega potrebno nekaj značaja, temveč po velikih ovinkih, po drugi ali tretji ali stoti roki. Isti ljudje, ki celo zoper škofovo izrecno prepoved, zganjajo razne oblike ezoteričnih praktik in pri tem celo glasno govore, da se ne bodo pustili nadzirati od svojega škofa, so zdaj kakor landsknehti cerkve poslani v lov za tistimi, ki so se medtem oklenili Božje besede in se odrekli službi demonov ter vse svoje življenje izročili Jezusu.
Vse te obrambne mehanizme rimske cerkve poznam še iz nekdanjega pogona, ki ga je name in moje demokratično misleče prijatelje uprizarjal komunistični režim v nekdanji Jugoslaviji. V sami mehaniki ni kake bistvene razlike, saj sta obe veri in cerkvi veri in cerkvi tega sveta. Razlika je bila le v tem, da je bil spopad s komunizmom, ki za seboj nima 1500 let izkušenj v rafiniranem zalezovanju, preganjanju in izobčanju, bolj neposreden, manj perverzen, manj maskiran. Nekdanji slovenski državnopravni „papež” mi je po telefonu – ko sem se pri njem, ki je tedaj sourejal „Naše razglede”, v katerih sem se zavzemal zoper smrtno kazen (česar danes ne bi delal), in so objavili oster napad režimskega komunističnega funkcionarja name in mi niso dali možnosti odgovora, čeprav mi je po zakonu o tisku pripadal, pritožil – prostodušno in naravnost povedal: „Pozabite zakon o tisku!” Tisti, ki me danes (skoraj izključno iz duhovniških vrst) pred cerkvenimi oblastmi denuncirajo kot „fundamentalista” (Oče, odpusti jim, saj ne vedo, kaj beseda zares pomeni!) ali celo človeka, ki „uči novo vero” (vera, ki je svoji zadnji dogmi dobila šele v 19. in 20. stoletju, pripravlja pa že najnovešo o „Mariji kot soodrešenici sveta”, ta je zares nova in najnovejša!), mi v svoji zgodovinsko pridobljeni rafinirani hinavščini najbrž nikoli ne bi tako naravnost rekli, denimo: „Pozabi na Mojzesove zapovedi!”, saj zato imajo vendar katoliško eksegezo, po kateri lahko vsakemu kristjanu, kakor so to v vsej odurnosti tega postopka delali nad tistimi, ki so jih v nekdanjih stoletjih imeli pred seboj zvezane in izročene na milost in nemilost, „dokažejo”, da uči krivi nauk, če zgolj opozarja na nepotvorjeno besedilo Svetega pisma in ga jemlje zares.

Na vprašanje, ki mi ga ne izrekajo le drugi, bodisi iz poskusa, da bi me v moji odločitvi razumeli ali celo podprli, ali pa raje, da bi me moralno obtožili in diskvalificirali, pač pa si ga izrekam še pogosteje sam, zakaj sem vendar potreboval tako nerazumljivo veliko časa, da sem se dokopal do pravega spoznanja v veri in mu potem tudi sledil, najdem le delne odgovore. Kaj pa sem v zadnjih dveh letih, ko se je ta proces v meni pospešil in so uvidi drug drugega prehitevali, navsezadnje izvedel tako novega in šokantnega, da sem si nekega dne moral reči: Tako ne gre več!?
Da rimsko-katoliška cerkev ni sestavljena iz legij angelov, kakor bi rekel moj vztrajno katoliški prijatelj Rebula, mi je bilo jasno od samega začetka, ko sem se v svojem 26. letu vanjo vrnil. Zato je argument, da je moj spor s to cerkvijo neutemeljen, saj jo sestavljajo grešni ljudje, in se torej nimam pravega razloga od nje distancirati, ničen. Ne samo rimsko-katoliško, vse druge in tudi pravo Jezusovo Cerkev, sestavljajo sami grešniki, v tem pogledu med njimi ni nobene bistvene razlike, in če bi to bila ključna stvar, bi si lahko ta korak prihranil in mirno učakal svojo polno upokojitev v tej ustanovi. Vendar pa, ali bi bil moj prijatelj pripravljen tako argumentirati tudi glede fašizma, ki ga je sam doživljal, kakor ga jaz nisem, glede nacionalsocializma, ki ga je on doživljal še kot živa priča, jaz pa le v njegovih duhovnih nadaljevalcih, in glede komunizma, ki sva ga doživljala in prenašala oba, bi tudi tu mogel reči: Kaj pa pričakuješ, tudi fašizem, nacionalsocializem in komunizem sestavljajo pač samo grešni ljudje in ne angeli...? Zelo dvomim, da bi dal tem od vsega začetka protibožjim mišljenjem in praksam tak popust, kakor ga daje cerkvi, ki ima za seboj podobne zlorabe Božjega imena in je pri prvih dveh tudi sama v največji meri pritrjujoče sodelovala. Napoleon se je zgražal od gnusa, ko je po zasedbi Papeške države videl, kako so morali Judje v Rimu nositi čisto podobne oznake kakor pa v Hitlerjevem Rajhu. V čem je tu takšna razlika? In v času reconquiste (722-1492), ko so se morali po katoliškem zavzetju Iberijskega polotoka vsi muslimani in Judje, ki se niso bili pripravljeni dati krstiti, izseliti, veliko pa jih je bilo mučenih in sežganih po delovanju španske inkvizicije – v čem se to razlikuje od preganjanja kristjanov denimo v komunističnih državah? Seveda se razlikuje. V večini komunističnih držav kristjanov niso izselili ali sistematično mučili in ubijali, temveč so jih samo zatirali in jim puščali status državljanov z manj pravicami. Je mogoče grozodejstva rimsko-katoliške cerkve – ta je namreč posredno imela zadnjo in najvišjo oblast v vseh katoliških državah Evrope – razložiti s perverznim sofizmom, da pač tudi katoličani niso zbori angelov, temveč navadni grešni ljudje? Ko bi kdo v večini demokratičnih evropskih držav skušal tako razložiti pojav nacizma, bi končal na sodišču zaradi „obnavljanja nacistične dejavnosti”!
Že davno prej, ko sem sam še trdno veroval v katolištvo kot avtentično uresničenje Kristusove Cerkve, sem bil velikokrat pretresen ob tem, s kakšno lahkoto so (predvsem) duhovniki te cerkve obravnavali najbolj krvava poglavja njene zgodovine. „Že spet prihajate s temi čarovnicami” je bilo zelo pogosto geslo, s katerim so, namesto globokega obžalovanja, to temo odpravili. Naj bi ti gospodje danes z enako floskulo skušali odpraviti tudi temo holokausta, ko tudi pri nemškem preganjanju in pobijanju Judov niso bili brez svojega deleža tega v nebo vpijočega greha, da bi jim svetna sodišča morda odprla oči za to, kako govorijo o svojih nekdanjih žrtvah! S stavkom: „Že spet prihajate s temi Judi” se danes, hvala Bogu, ni mogoče šaliti, kakor se je žal še vedno mogoče cinično in nekaznovano šaliti z ljudmi, ki so morali prestajati najhujša mučenja in nazadnje smrt na goreči grmadi, ker so pač številni kleriki tistega časa svojo spolno obsedenost pomirjali s strašnim sadizmom, ko je niso smeli pomirjati z normalno ljubeznijo v postelji. Če hoče kdo izvedeti, kolikšna je mišljenjska in duhovna sorodnost ali kar istost med komunizmom in katolicizmom, je dovolj, če se pri kakšnem katoliškem duhovniku ali laičnem aktivistu pozanima za zločine katoliške inkvizicije. Dobil bo klasičen marksističen odgovor: „Treba je upoštevati razmere tedanjega časa...” Da tako misli marksist, je nekje razumljivo in po svoje celo opravičljivo, saj je eno od božanstev komunistične vere in cerkve prav ČAS, saj naj bi Čas tudi iz mrtve snovi ustvaril življenje in iz življenja nazadnje človeka. Če pa po isti razlagi seže poimenski „kristjan”, katoličan, to pomeni, da zanika veljavnost obeh zavez Božje besede, saj sta obe nastali v nekem času in torej lahko veljata samo v času in za čas, v katerem sta nastajali. Nič kolikokrat sem tudi v svojem neposrednem službenem okolju od kolegov, ki so študirali katoliško teologijo, slišal prav take razlage o pomenu Svetega pisma: Treba je upoštevati čas njegovega nastajanja... Deset Božjih zapovedi (2Mz 20-) bi se tako v katoliškem katekizmu, ki izvirne formulacije iz SP tako ali tako ponareja in skrajšuje, moralo glasiti nekako takole: 1. Jaz sem GOSPOD, tvoj Bog, ki sem te izpeljal iz egiptovske dežele, iz hiše sužnosti. Ne imej drugih bogov poleg mene – razen teh, ki jih časte danes... 2. Ne delaj si rezane podobe in ničesar, kar bi imelo obliko tega, kar je zgoraj na nebu, spodaj na zemlji ali v vodah pod zemljo – razen kadar gre za opremljanje katoliške ali pravoslavne cerkve ali lastne hiše s sohami in slikami... 3. Ne izgovarjaj po nemarnem imena GOSPODA, svojega Boga – razen ko gre za politično propagando in cerkvena besedila – kajti GOSPOD v določenih časih ne bo pustil brez kazni tistega, ki po nemarnem izgovarja njegovo ime! 4. Spominjaj se sobotnega dne in ga posvečuj! Šest dni delaj in opravljaj vsa svoja dela, sedmi dan pa je sobota za GOSPODA, tvojega Boga: ne opravljaj nobenega dela – razen če gre za pospeševanje narodnega gospodarstva – ne ti ne tvoj sin ne hči ne hlapec ne dekla ne živina ne tujec, ki biva znotraj tvojih vrat! 5. Spoštuj očeta in mater – če sta še pravočasno izročila svojim otrokom in dedičem svoj denar in premoženje, da ti zdravniki podaljšajo tvoje dneve – na zemlji, ki ti jo daje GOSPOD, tvoj Bog! 6. Ne ubijaj – če v to nisi kako prisiljen, kakor je to v raznih časih vedno drugeče... 7. Ne prešuštvuj – v časih, ko to besedo še uporabljajo... 8. Ne kradi – v času ko so stanovalci še v hiši ali ko je trgovina opazovana s kamerami... 9. Ne pričaj po krivem proti svojemu bližnjemu – razen če bi ta lahko za to izvedel, ali če kak nepreviden simpatizer nacionalsocializma v cerkvenem časopisu objavi svojo popravljeno verzijo zgodovine nemških uničevalnih taborišč... 10. Ne želi hiše svojega bližnjega – če imaš sam že boljšo! Ne želi žene svojega bližnjega ne njegovega hlapca in dekle, ne njegovega vola in osla, ne česar koli, kar pripada tvojemu bližnjemu – kar pa ne zadeva njegov traktor, avtomobil ali jahto... – Gotovo, sam bi se pri tej priči pregrešil zoper 9. zapoved o pričanju po krivem, če bi rimski cerkvi podtaknil, da dobesedno, v tej moji ironični obliki „dopolnjene” in karikirane zapovedi, dobesedno širi in poučuje. Tega seveda ne dela – a bi bilo prav to bolj pošteno – ta karikirana oblika bi bila namreč edina dosledna raba katoliško-marksističnega načela časovnega relativizma.
Katoliška cerkev rada uporablja staro primero in samo sebe imenuje „ladja odrešenja”, kar ima dvojni pomen: da gre tu za plovbo v času in da zunaj te ladje ni odrešitve: „Salus extra ecclesiam non est.” (Cyprianus, Pisma 73, 21,2). Dogma o edini zveličavnosti katoliške Cerkve je bila sprejeta na 4. lateranskem koncilu l. 1215, v letu 1441 jo je s svojo bulo Cantate Domino učvrstil papež Evgen IV; II. vatikanski zbor jo je z izjavo „Lumen Gentium” 14, 16 hkrati potrdil in vendar relativiral z ozirom na tiste, ki evangelija ne poznajo. Papež Janez Pavel II. pa je v svojem spisu Dominus Iesus (6. avg. 2000) veljavnost izreka Exter Ecclesiam nulla salus še nanovo poudaril: katoliška cerkev naj bi bila tako „edina Kristusova Cerkev”: „Obstaja torej ena sama Kristusova Cerkev, ki je zastopana v Katoliški Cerkvi”. Francoski filozof J. J. Rousseau je takemu ekskluzivnemu in v vojne vodečemu stališču ugovarjal z besedami: „Kdor si drzne reči, ,zunaj cerkve ni odrešenja’, ga je treba izgnati iz države.” (Jean-Jacques Rousseau, Du Contrat Social, knjiga 4, pogl. . Seveda mi ne prihaja na misel, da bi kogar koli izganjal iz države, Rousseau pa ima prav v oceni, ki je skrita v njegovem trdem povelju, da taka trditev – in v Svetem pismu zanjo ne najdemo nikake osnove – dejansko spodbuja ljudi k nasilju in vojnam. Da je rešitev še kako možna celo zunaj resnično Kristusove Cerkve, kaj šele zunaj tistih, ki se za Kristusovo samo imajo, med katere moramo šteti tudi rimsko-katoliško, nam pričuje odrešitev desnega razbojnika na križu. Odrešenje prihaja izključno iz Božje milosti po Kristusu, ki nas je pred Očetom odkupil greha in smrti in je po njem rešen vsakdo, ki kliče njegovo ime (Jn 3, 16; Rim 5, 1; Ef 2, 8...).
Resnično, rimska cerkev se ima za mogočno ladjo odrešenja. Primerjavi niti ni mogoče očitati, da bi bila brez zveze z realnostjo. Gre za nad vse mogočno ladjo: „sanjska ladja Enterprice”... Tu je mogoče najti vse, kar si srce poželi in vsakogar, ki hoče ljudem kaj pripovedovati. Od blesteče plesne dvorane – čemu bi se torej moral čuditi, če je bil dobršen del našega skupnega posveta v marcu 2006 posvečen načrtu za „Hausball” Katoliške akcije – do ezoterične prodajalne; od rimskega škofa v svojem ornatu, ki res že na prvi pogled spominja na Jezusa, kakršen je v resnici hodil po Palestini... In tu je še Dalajlama, ki se sam ima za učlovčenega boga na zemlji, ne da bi ga zato manj zanimala bodoča vloga svetnega vladarja Tibeta; tu so ne samo trije magi iz božične zgodbe, tu je tristo ali tudi tristo tisoč magov z vsega sveta, a seveda ne svetopisemskih, ki so iskali Božjega otroka, pač pa poganskih, ki iščejo predvsem sebe in svojo magično moč in veljavo. Toda: ali je tako ladjo mogoče spraviti na Genezareško jezero, kjer naj bi se srečali z Jezusom? O tem je mogoče zelo upravičeno dvomiti. Jezus nas namreč čaka v majhnem ribiškem čolnu brez vsakega komforta, kakršen je na prekoceankah, kakršna je tudi rimska, sicer običajen. Z odrešenikom Jezusom se lahko srečamo le v majhnem čolnu vere, kakršna je vsaka majhna svobodna Cerkev, ki se povsem naslanja na Božjo besedo, ne pa na zgodovino svoje svetne mogočnosti in komfortnosti (tradicijo). V rimski cerkvi moremo prepoznati TITANIC, saj je tudi v svojem duhu pojav grških bogov, otrok Kronosa in Geje, po boju z olimpijskimi bogovi ukročenih in zaprtih v Tartarju. Svet je omamljen z imenitnostmi velikanske ladje, ki se ob koncu vendarle ima potopiti, in stopa brezskrbno nanjo, posmehujoč se nebogljenemu ribiškemu čolnu, v katerem pa nas pričakuje resnični Odrešenik...
Nekateri moji prijatelji, ki še naprej vztrajajo na Titanicu vere, se pravi v rimski cesarski cerkvi, mi očitajo, da odklanjam vsako organizirano obliko cerkve, da odklanjam človeške strukture, brez katerih vendar ne gre in se na območju verovanja vedem, kakor se na območju politike vede kak anarhist. To je zelo slabo premišljen in cenen očitek, saj se giblje med dvema skrajnostima, kakor da vmes ne bi bilo ničesar: med predstavo konstantinovske razkošnosti in imenitnosti, v kateri je pripadnost daleč nad vero in iskrenostjo – in med popolnim, skoraj avtističnim individualizmom, kjer naj človek za svoje odrešenje ne bi potreboval nikogar drugega in še posebej ne kake organizirane verske skupnosti, ki ji lahko rečemo tudi cerkev. Če torej nisi za izzivalno razkošno, zapleteno in pozunanjeno cesarsko cerkev Rima, menijo ti očitovalci, potem si obsojen na izoliran individualizem, ki nima več nič skupnega s krščanstvom, saj je to vera poklicanega občestva. To je tako, kakor če bi rekel: če ne ješ tako, kakor so jedli imenitniki v starem svetu, da so hodili vmes bruhat, da so naredili prostor za nova jedila, potem odklanjaš hrano in boš shiral od pomanjkanja hranilnih snovi... Žal tako ne mislijo le površni apologeti cesarske cerkve, temveč tudi preštevilne nerazumne matere našega časa, ki menijo, da bodo njihovi otroci pomrli od lakote, če jih ne bodo neprestano silile s hrano in jim pri tem dajale na izbiro daljši jedilni list kakor ga ima srednje dobra restavracija. V resnici, tako odgovarjam tem očitovalcem, je možno pametno in zmerno jesti. To ni vedno tako lahko – kdo bi to bolje vedel kakor jaz sam – a je možno! In možno je tudi imeti „zmerno in pametno vodeno” cerkev, kakršno si je zamišljal njen ustanovitelj Jezus Kristus sam. Jezus ni hotel velike reprezentančne ladje, kakršna je rimska, prav tako pa tudi ni hotel zgolj plavajočega hloda, ki bi se ga naj grešniki oprijemali v svojo rešitev. Hotel je skromen ribiški čoln kot najustreznejšo mero in prispodobo svoje resnične Cerkve!
Dolgo sem skušal na napačen, proti Kristusovemu duhu obrnjen način braniti katoliško cerkev, ki sem jo še v polnosti imel za svojo, pred napadi zaradi njenih ne samo nečloveških, temveč še bolj protibožjih dejanj, odločitev in doktrinarnih zasukov v njeni tisočpetstoletni zgodovini. Branil sem jo, kakor se še naprej brani sama: z nenehnim postavljanjem obtožnega gradiva v relativnost časa, ki je ena najhujših peklenskih domislic človeškega uma, navdahnjenega iz moči in oblasti, ki niso človeške. Tu sem bil včasih sam presenečen, kako lahko z dobro advokatsko potezo, z dobrim pledojejem prekriješ še tako krvavo in gnilo poglavje ustanove, ki jo braniš. Nekega dne, ne da bi zato že pomislil na odhod iz ustanove s takim bremenom na sebi, sem se odločil, da tega ne bom več počel. Sklenil sem prevzeti odgovornost za ustanovo, ki ji pripadam. Ko mi je kdo oponesel zločine Rima celo proti lastnim bratom v veri, denimo ob razdejanju Carigrada v letu 1202 s pretvezo „osvobajanja Jezusovega groba” ali celo zločinskega pakta med papežem, Francijo in Osmanskim cesarstvom proti Habsburškemu avstrijskemu kraljestvu v letu 1544 (Steven Runciman: Die Eroberung von Konstantinopel), sem preprosto odgovoril: „Prevzemam ves svoj delež odgovornosti za vse, kar je cerkev, ki ji pripadam, storila hudega in zločinskega. Pripravljen sem tudi sprejeti nase ustrezno kazen...” Rezultat ni bil samo umik tistih, ki so tedaj še povsem „moji” ustanovi očitali najhujše zločine, ki so se zgodili v človeški zgodovini, saj mojega priznanja in prevzema odgovornosti nihče ni mogel in hotel eksekutirati. Rezultat, ki ga sam nisem pričakoval in ne načrtoval, je bil, da sem postal vsaj nekoliko bolj pozoren na to, za kar sem tako prostodušno prevzemal odgovornost in tudi dejansko bil pripravljen svoj delež te odgovornosti pošteno plačati, kar čisto preprosto pomeni: izročiti tožiteljem svojo glavo. V zgodovini obstajajo okoliščine, ko tega ni mogoče označiti za zgolj teatralno gesto. In tako tudi danes, ko je ta postopek že lep čas za mano, trdim, da je prevzem polne odgovornosti najboljši test za ustreznost kakšne pripadnosti.
Čez čas me je prevzem odgovornosti za zločine in zmote rimske cerkve vodil do globljega premisleka: pa sem res umeščen v pravem „klubu”? Je ustanova, za katero tako prostodušno prevzemam tolikšna jamstva, take moje pripravljenosti sploh vredna in dostojna? Je take stvari, o katerih pričuje zgodovina, tudi če odštejem vsa pretiravanja, izmišljotine ali povsem napačne interpretacije, a vendar, sploh še mogoče pokriti z gumijastim argumentom mojega prijatelja, da „tudi Kristusove Cerkve pač ne sestavljajo legije angelov”, predvsem, ko sem videl, kako smešno bi taka apologija delovala, če bi na mesto „Cerkve” vnesel nacionalsocialistično, fašistično ali pa komunistično partijo? Kaj ni veliko bolj razumno vprašati Biblijo, ali mi daje kako oprijemljivo in dovolj jasno merilo, s katerim lahko kako ustanovo, ki se sklicuje na Boga zanesljivo preverim, ali pri tem govori resnico ali pa laže in je njeno poreklo dejansko iz demonskega območja. Jezus človeka tudi v tem pogledu ne pušča na cedilu. Takole pravi: „Po njihovih sadovih jih boste spoznali. Se mar grozdje obira s trnja ali smokve z osata?” (Mt 7,16). Po eni strani je res, da tudi Cerkev, ki je dejansko Kristusova, ni brez človeških slabosti in grešnosti, četudi pravi Pavel v svojem pismu Efežanom, ko govori o odnosu krščanskega moža do svoje žene: „Možje, ljubíte svoje žene, kakor je Kristus vzljubil Cerkev in dal zanjo sam sebe, da bi jo posvetil, ko jo je očistil s kopeljo vode z besedo, tako da bi sam postavil predse veličastno Cerkev, brez madeža, gube ali česa podobnega, da bo sveta in brezmadežna” (Ef 5, 25-26). In pod to odejo se skriva katoliški odpad. Tudi kvekerji so grešni ljudje, vendar pa niso zločinci. Ni znano, da bi kdaj vodili vojne, da bi krvavo preganjali drugače verujoče, da bi počenjali grozote katoliške inkvizicije in podobno. So grešniki, pred Bogom tako, ko ne bi bilo Kristusove odkupnine, prav tako obsojeni na smrt – niso pa notorični zločinci, ki bi svoje zločinstvo celo še tako spretno prikrivali. Če pa rimski cerkvi dovolimo, da jo tako elegantno in poceni odnese, potem moramo to metodo uporabiti tudi pri vseh drugih človeških združbah, vse do Hitlerjeve SS ali pa do Stalinovih likvidatorjev: niso angeli, so samo grešni ljudje... Biblija, Jezus Gospod sam, ki po njej govori človeku, daje zanesljiv kriterij, po katerem lahko jasno presodimo, ali sedimo morda v do zob oboroženi ladji morskih razbojnikov, ki imajo na svoji zastavi namesto smrtne glave, kar bi ustrezalo resnici, Gospodov križ, kar je čista blasfemija – ali pa v resničnem Kristusovem čolnu na Genezareškem jezeru! Sadovi ustanove, za katero sem tako nepremišljeno izrekal svoje jamstvo, so tako zgovorni, da tu ni potrebno kakšno minuciozno zgodovinsko brskanje po arhivih.
Dobro. Če pa so stvari tako jasne in preprosto razložljive, zakaj sem potem potreboval toliko časa, da sem vse skupaj videl v celoti in sistemu? Kako to, da sem prav jaz, ki nisem najslabše informiran o zadevah vere in cerkve, ki tudi Svetega pisma nisem odkril in začel brati šele včeraj, vendarle potreboval skoraj eno človeško življenje, da se mi je nazadnje posvetilo (moji katoliški prijatelji bodo seveda z veseljem rekli „zmračilo”; a mrak na zemlji je v nebesih žaromet in žarometi na zemlji so v nebesih črna luknja...), kako je s to cerkvijo?
Prvič: človek je po svoji padli naravi tudi bitje komforta in oportunosti. In v to species, pa naj se delam še tako pogumnega in načelnega, po dolgem in počez sodim tudi sam. Med grehi, ki jih priznavam Gospodu in sem zanje prosil, da mi jih odpusti, sta tudi lenobno iskanje največje ugodnosti in nenačelno sledenje oportunosti. Človek si ne dela rad prevelikih težav. Tu in tam sprejmeš tudi kak spopad, posebej še, če je izid že vnaprej znan in zagotovljen, ne odpiraš pa preveč bojnih front. Čemu torej čez vsako mero riniti v zgodovino firme, v kateri in za katero delaš, ko pa imaš v njej zagotovljeno razmeroma dobro družbo, delo, ki ga imaš rad ali ga vsaj zadovoljivo opravljaš, možnosti izobraževanja in stikov, kakršne le redko kje lahko dobiš? Ravnaš tako, kakor je ravnalo toliko mojih novih sodržavljanov, ki so vedeli za vsa grozodejstva nacizma, pa ob koncu vojne pravzaprav nič niso vedeli. Ali kvečjemu, da so nacisti „malo pretiravali”. Ali kakor je ravnalo toliko mojih prejšnjih sodržavljanov, ki so vedeli za vsa grozodejstva komunizma, pa po prevratu leta 1990 prav tako nič več niso vedeli, kvečjemu, da so ga komunisti, dokler so vladali, malo „lomili”... Tako sem tudi sam bil med tistimi, ki so v resnici veliko več vedeli, kakor so bili pripravljeni priznavati sebi in drugim, kvečjemu sem bil do te ustanove kritičen, nikoli pa načelno odklonilen. Kritičnost, tudi če najostrejša, pa je vedno tudi že priznavanje osnovnih postavk tega, na kar se kritičnost nanaša. V zadnjih dveh letih, odkar se je v meni začelo v temelju potresati ogrodje stavbe, v kateri in za katero sem do zdaj delal, dejansko nisem zvedel toliko in tako presenetljivih novih stvari, da bi mi že davno prej ne bilo mogoče povleči enakega sklepa kakor danes: da sadovi čisto jasno kažejo na naravo drevesa – in da ta narava ne prihaja od zgoraj, temveč od spodaj, iz demonskega sveta. V tem pogledu se nisem vedel krščansko, v Kristusovem duhu, temveč „partijsko”, v duhu lojalne pripadnosti, kjer lojalnost ne velja Bogu, temveč falzifikaciji Božjega, utelešeni v rimski cerkvi. Pripadnost v slepi lojalnosti mi je bila več kakor pa primerjanje z Gospodovim naukom, ki bi mi utegnilo odvzeti dokajšnjo socialno stabilnost in zavarovanost.
Drugič: nobena druga človeška organizacija kakor pa rimska cesarska katoliška cerkev od nastanka – nekako v Teodozijevem času konec 4. stoletja – pa do danes, ni razvila in izdelala v sebi tolikih in tako učinkovitih manualov orgeljske strežbe vsem človeškim duševnim in duhovnim potrebam, kakor prav ta, od katere se zdaj poslavljam. Vsak človeški čutni organ, vsaka duševna in duhovna potreba, vsa človekova konstitucija prejme v tej cerkvi svoj ustrezni odgovor, zadostitev in izpolnitev. Tu je poskrbljeno za vse – no, ne prav za vse, za resnično odrešitev denimo ne, a skoraj za vse drugo – tu človek ni izpostavljen niti svoji vesti niti svoji zavesti, tu ga neprestano obdaja galerija najbolj preproste ljudske in najvišje klasične upodabljajoče in stavbarske umetnosti; ga zazibavajo v umetniški užitek in duševni zanos zvoki najimenitnejših glasbil, skladateljev in izvajalcev; ga omamljajo in dvigajo vonjave liturgičnega kadila; vse do pred nekaj desetletji, ko je to čudovito religiozno mamilo po neumnem odpravil drugi vatikanski zbor, je človeka dvigoval jezik, ki ga nismo razumeli, a je bil prav zato še toliko bolj vzvišen, ne da bi se spominjali, kako so prav v tem jeziku, ki je dolgo časa poleg hebrejščine in stare grščine, veljal za svetega in v tej „svetosti” za ekskluzivnega, rimski oficirji izrekali rezka povelja za Jezusovo bičanje in nazadnje križanje, kmalu po Gospodovem odhodu k Očetu pa za mučenje in morjenje kristjanov, ki besede „katoliški” še niso poznali, čeprav so kmalu dobili rimskega škofa, se pravi nadzornega starešino, ne pa tudi „papeža”, saj so se še predobro spominjali Jezusovega opominjanja, naj nikogar na zemlji nimajo za očeta, „kajti eden je vaš Oče, ta, ki je v nebesih” (Mt 23, 9). Človek je v rimski cesarski in katoliški cerkvi kakor kristal v vati, kakor dojenček v inkubatorju. Tam mu ni treba odrasti v polnoletnost svojega verovanja in osebnega odnosa z Gospodom Jezusom Kristusom, kar je bistvo krščanskega verovanja in življenja – tam odrasti tudi skoraj ne more. Vse bistveno postori zanj njegova cerkev, ki se ima za „srednico odrešenja in milosti”, čeprav evangelij uči, da je to sredništvo pridržano enemu samemu, Jezusu Kristusu. A prav s tem, da sebi pripisuje prav isto vlogo in pomen kakor pa Mariji, Jezusovi materi, ki so jo na nicejskem zboru v letu 431 razglasili za „Božjo mater” – theotokos – in ji pripisali prav to isto vlogo, namreč po Svetem pismu samo Jezusu Kristusu pridržano sredništvo, se posredno izdaja, da ni več Kristusova, temveč Marijina cerkev. Če rečem „Marijina”, seveda ne mislim na Marijo iz Nazareta, soprogo tesarja Jožefa in mater človeka Jezusa, pač pa na efeški konstrukt „Božje matere”, kakor da bi Bog lahko imel mater in bi tako druga Božja oseba imela svoj začetek, kakor ga ima vsak samo-človek. Mati Boga, kakor koli je že to nelogično in bogoskrunsko, sama, če bi to res lahko bila, ne more ne biti tudi sama boginja, to je jasno kakor mala poštevanka. Tako je katolicizem dejansko vsaj dvoboštven sistem, s čimer se sam postavlja v bistveno večjo oddaljenost od razodetih resnic Svetega pisma kakor pa denimo islam, ki vendarle strogo vztraja pri svojem enoboštvu. To dvoboštvo Rima pa ni simetrično, saj je „boginji” Mariji posvečeno bistveno več pozornosti in časti kakor pa Bogu Očetu. S prav knjigovodsko natančnostjo se to razodeva v priljubljeni „molitvi” rožnega venca, kjer pride na deset Angelskih pozdravov Mariji en sam Oče naš. Tako je katolicizem dejansko od krščanstva odpadla poganska sekta z dvema bogovoma, moškim božanstvom „Boga Očeta” in ženskim božanstvom „Nebeške matere Marije” ter z vrsto polbogov, ki jim pravijo „svetniki”, a jim pripisujejo lastnosti in moči, ki gredo samo pravemu Bogu: da človeka uslišijo in zanj posredujejo pri Bogu – spet v ignoranci biblijske resnice, da je Jezus Kristus edini posrednik med Bogom in človekom: „Samo eden je tudi srednik med Bogom in ljudmi, človek Kristus Jezus” (1Tim 2, 5). Rimska cerkev je tako po svojem bistvu Marijina cerkev, a ne cerkev resnične nazareške Marije, ki je rodila človeka Jezusa, pač pa ponarejene in z božjimi atributi skonstruirane Marije, dejansko efeške Artemide in še prej Babilonske Semiramis: obe predstavljeni z otročičkom v naročju, obe označeni za „kraljico nebes”. – Prav to pa daje človeku to, kar njegova ranjena duša tako zelo potrebuje: občutek, da ni izročen le strogemu in neskončno pravičnemu Bogu-Očetu, temveč ima na svoji strani, kakor je to tudi v človeških družinah, tudi mater-priprošnjico, ki s svojim nastopom pri Bogu lahko suspendira pravičnost in uveljavlja svoje blagodejno posredovanje za tiste, ki se k njej zatekajo. Nič namreč tako ne ustreza padli in zmedeni človekovi naravi, kakor pa večboštveni sistem katoliškega poimenskega krščanstva.
Kar tako naj rečem, bo najbolj pošteno: ne odhajam, ker sem videl, da so zaupni ljudje cerkve enako grešni kakor jaz sam. Tudi ne odhajam, ker bi se mi družba teh ljudi, po tem, ko sem se sam poslovil od greha in ga priznal pred Bogom, naenkrat zazdela nevzdržna. Prav nasprotno, spreobrnenje v človeku dvigne razumevanje za tiste, ki tega še niso storili. Spreobrnjeni manj obsoja in v najboljšem primeru sploh ne obsoja. Ne odhajam torej zaradi zgražanja, čeprav me je prav to najprej poslalo v primerjanje med Pismom in nauki te cerkve. Odhajam, da pridem do jedra, zaradi tega, kar sem v tem primerjanju našel. Ta cerkev ne uči pravega evangelija, temveč širi človeške in demonske nauke, o katerih se je najprej izrazil Gospod sam, misleč na tedanjo sinagogo, a z nič manjšo veljavnostjo danes: „Toda zaman mi izkazujejo čast, ker kot nauke učijo človeške zapovedi” (Mat 15, 9) Pavel pa piše iz preroškega duha o času, v katerem živimo prav mi danes: „Duh izrecno pravi, da bodo v poznejših časih nekateri odpadli od vere in se vdajali zavajajočim duhovom in naukom demonov, s hinavščino lažnivcev, ki imajo v svojo vest vžgano znamenje” (1Tim 4, 1-2).
Kaj so najznačilnjši „nauki demonov”, na katere tu mislim? Na prvem mestu gotovo ta, da Jezus s svojo daritvijo ni dokončno in v polnosti zadostil Očetu in njegovi absolutni pravičnosti, da jo je lahko spravil z njegovo neskončno ljubeznijo in je iz tega prišlo nad nas darovano, po milosti in ničimer drugim darovano odrešenje. Kdor po vsem tem, kar so nam izpričali apostoli, še vedno ponavlja Gospodovo „darovanje”, kakor da ne bi bilo opravljeno enkrat za vselej (Heb 7, 27), kakor poudarja apostol; če to ve, dela za stvar demonov, ki bi radi spodnesli prav to veliko Kristusovo delo. Hudič uči, ne Božji duh, da potrebuje Kristusova daritev še človeških ponavljanj, dodatkov in pomoči. Če pa ne ve, greši, ker je sprejel maziljenje, četudi nima nikake vednosti in razumevanja Pisma. Istega demonskega porekla pa je tudi zanikovanje tega, kar apostol neprestano ponavlja, da nas ne rešujejo zasluge naših del in tudi ne ponavljanje „Gospod, Gospod...” (Mt 7, 21), kakor je Jezus sam povedal, temveč nas odrešuje vera, kajpada z dejanji izpričana, a v osnovi vendar samo vera v to, da je Kristus Gospod. Kdor trdi, da je katera koli cerkev odrešujoča in odrešilna, ali celo, da zunaj nje ni rešitve, govori neresnico in obrekuje Gospoda, v katerem edino je dana rešitev. To je poskus ropa milosti, ki je pri Gospodu, in bi si ga cerkev rada prisvojila in to v svojem demonskem nauku tudi ves čas počne.
Če je prvi naskok Satana zoper Kristusovo resnico spodbijanje njegove dopolnjene odrešenjske žrtve in zadostnosti vere vanj za prejem odrešenja, pa je drugi naskok, ki ni nič manjši, poskus dodajanja drugih „sorešenikov” in „sosrednikov”, čeprav je le eden Odrešenik in le eden Srednik (Mt 23, 10; 1Tim 2, 5), kakor beremo v Pismu. Prav to je namreč resnična funkcija dodatnih kultov, ki nimajo nobenega temelja v evangeliju: kultu Marije, kultu „svetnikov” in kultu človeka kot „Kristusovega namestnika na zemlji”, ki mu celo dajejo bogoskrunski naslov „svetega očeta”, ki je v Bibliji pridržan Bogu Očetu. Da je rimska cerkev v osnovi posvečena Mariji, ne pa Jezusu, je več ko očitno. To seveda ni resnična nazareška Marija, mati Jezusa človeka, pač pa stara orientalska boginja, ki je že v svojem začetnem babilonskem kultu „rodila boga”, kar ji pripisujejo tudi v katoliški navidezni pokristjanitvi, kjer naj bi vsej logiki navkljub žena, ki je rojena v času in v času umrla, rodila Boga, ki je od vekomaj. A če naj izrine Kristusa s prvenstva na Očetovi desnici in naredi za „kraljico nebes” neko človeško bitje, potem tvega Satan tudi škandal v temeljni logiki in navdihne najprej za isto cerkev sicer tako spornega teološkega pisatelja Origena, ki je prvi zapisal skovanko theotokos – božja mati – nato pa skorumpirani cesarski kler v sprejetje tako absurdne dogme. Kako gnile izrastke poganja taka vera, mi vsak dan znova izpričujejo izjave nekoliko razumnejših, a ne tudi bolj značajnih katoličanov, med njimi je tudi kak duhovnik, da sami v te reči tako ali tako ne verujejo, a da to ni tako bistveno in zato ne kaže drugega, kakor pa, da ostanejo v tej cerkvi, kjer je „vendar mogoče narediti toliko dobrega”... Lažejo lastnemu predstojništvu in tudi ljudstvu, ki ga poučujejo, in imajo to za „toliko dobrega”! Prijatelj, eden najbolj vsestransko poučenih Slovencev, tudi v stvareh vere poučenih, mi prikupno zaupa, da imam seveda v glavnem prav, a da njega priklepa na to cerkev njena čudovita liturgija, umetnost cerkvenega stavbarstva in vsa velika umetnost, ki je tu zbrana... Delajo Frančiškove pastirske jaslice, nameščajo pa jih v marmornatih katedralah rimske mogočnosti... Kdo ne bi priznal, da ima rimska cerkev čudovito liturgijo in še vrsto drugih čudoviti reči. A ne delajmo si utvar: vse poganske religije so imele čudovito stavbarstvo, čudovito glasbo in petje, čudovito upodabljajočo umetnost; kakor vidimo pri Grkih tako čudovito liturgijo, nihče ni mogel imeti boljše, tudi Carigrad in Rim ne, da se je iz nje izdvojila najvišja dramska umetnost, grška tragedija! Če me skušajo moji dobro želeči, a tako narobe pojmujoči prijatelji zadržati pri zagotovljenem kruhu z vsemi mogočimi uglednostmi in veličastvenostmi rimske cerkve, pa me moji najbližji skušajo pregovoriti z ne povsem izgovorjenim moralnim očitkom – o moralizem, ki si dlje od Boga kakor nemorala sama! – in mi proseče svetujejo: Ostani še toliko, da si pridobiš pokojnino, potem pa veruj in delaj, kar hočeš... Ne vprašujejo, ali ima moja vera prav ali ne, tudi ne, ali ima vera cerkve, iz katere odhajam, prav ali ne, predlagajo mi, naj se z Bogom pogodim in vzdržim v ustanovi, ki jo imam za v temelju protibožjo, dokler si ne pridobim zavarovanega kruha.
Ne smem jih obsojati, ker govori iz njih prastrah pred pomanjkanjem, še bolj pa najbž strah pred neznanim in pred govoricami in posmehi drugih ljudi, pa naj bodo ti sami še tako očitne življenjske ruševine. Hudič se veseli takega govorjenja. Ti moji najbližji namesto njega opravljajo službo zapeljevanja, ne da bi se tega zavedali. Moja človeška narava bi jim še kako rada dala prav. Kaj pa bi res bilo, potrpeti še teh nekaj let, potem pa bi lahko povsem svoboden, če že moram, tudi glasno izpovedal svojo vero in celo povedal kakšno gorko na račun cerkve, katere kruh sem sicer prej jedel. Sam bi tak umazan kompromis brž sklenil, saj nisem čisto nič boljši od vseh, ki me poskušajo pregovoriti k laži in življenju v laži, a na prestolu mojega srca, kjer se je prej bohotil napihnjeni človeški JAZ sedi zdaj nekdo drugi. Ta prostor je rezerviran za Jaz Jezusa Kristusa, kakor tako čudovito govori Georg Steinberger v svoji izredni knjižici o spravi kot nebeškem daru ljudem. Kristusov Jaz pa ne pozna kompromisov med človeškim in Božjim. Od mene zahteva DA ali pa NE, česa vmesnega ne prizna. Ker sem krmilo svojega življenja za vselej in v vsakršnih okoliščinah izročil njemu, moram vsem, ki mi prigovarjajo, naj se spametujem, odgovoriti, da bi to bila huda nespamet pred Bogom, in vsem, ki mi očitajo, da je to, kar delam, norost, da je prav norost razumnost pri Bogu, kakor nam zagotavlja apostol (1Kor 1, 19-20; 2, 14; 3, 19). Nisem sam tisti, ki bi zaradi svojega domnevno bistrega uvida in trdnega značaja ne popuščal, Jezus je v meni tisti, ki ima uvid in značaj. Ne morem in ne smem se ponašati, da vztrajam v tem, kar je prav; le z njegovim imenom se ponašam, kakor prav tako priporoča apostol (Rim 15, 17), saj se z ničimer drugim ne smemo ponašati, če naj ostanemo na Kristusovi ozki poti.
Moj odhod pa ni samo odhod, temveč je tudi prihod; ni samo izguba nečesa, kar me je hranilo in nosilo, temveč je tudi in še bolj pridobitev tega, kar me bo hranilo in nosilo za večnost, kakor me je ono prejšnje za čas. Ni samo pozdravljanje v ločevanju, je tudi vabilo za novo snidenje pod Kristusovim križem, kjer je kristjanu edino iskati njegove družbe. O, kako bi bilo lepo, ko bi vsi, ki to berete, iztrgali iz svojih prsi jaz, kakršen se je vsem ljudem, meni nič manj, kvečjemu še bolj, porodil že v srcu prvih staršev predkoledarskega in takoj za tem izgubljenega raja, in ga pritrdili na isti križ, na katerem visi naše Odrešenje. Če sem pil z vami vino na zemlji, kjer nam je vse tudi v strup, kako rad bi šele pil z vami to, kar nam bo v večni odršenosti natakal Jezus sam in nam bo samo v blaženost in poveličanost! In za to nam ni treba storiti nič drugega, kakor da odložite starega človeka, propadlo firmo samoopravičenja, samoodpuščanja in samoodrešenosti, kakor jih oznanja svet in z njim vse religije in vse cesarske cerkve, tudi ta, iz katere odhajam. Samo tri korake je treba narediti; nobene sveče ni treba kupiti in prižgati, na nobeno romanje se ni treba podati, nobenih obredov in zakramentalnih dejanj si ni treba naročati: zlomiti palico sodbe nad samim seboj, izročiti vso svojo propadlost Jezusu na križu in nanj pripeti tudi svoj jaz in v tretje: verovati, da je on Kristus, Gospod, da je dotrpel in enkrat za vselej umrl za nas, da bi se po njem rešili. To je vse. Nič vode, nič dima, nič duhovniških naslovov in časti, nič čudnih oblačil, nič mogočnih zgradb, Sin nam je dovolj, Christus solus, njegova milost nam je dovolj, gratia sola, njegova Beseda nam zadošča, scriptura sola, in vera vanj nam je dovolj, ki smo jo prejeli (2Pt 1,1), vera edina, fides sola!
Ob koncu svojega pojasnila in vabila, da vsi sprejmemo in oblečemo novega človeka (Ef 4, 24), kar pomeni dejansko „obleči Kristusa”, in tako stopimo s široke ceste, ki ne vodi k odrešenju, na ozko Gospodovo pot, ki tja vodi, prosim vse, ki boste to brali in sem vas kdaj hote ali nehote prizadel ali užalil, vam naredil krivico ali bil do vas nepošten, krivičen ali neprijazen, v imenu Gospoda, ki tako milostno odpušča nam, da mi to odpustite in se radujete v Božji obljubi, da bo tudi Bog vam odpustil po meri vašega odpuščanja. Seveda sem tudi sam iz svojega spomina in zamere že davno izbrisal vse, kar bi si kdo morda želel, da mu odpustim, in se zahvaljujem Gospodu, da nam je dal to spoznanje in to moč, da drug drugemu odpuščamo in se skupaj veselimo Božjega odpuščanja.

V času premišljanja o Gospodovem trpljenju in smrti v letu 2006.
V goreči želji in prošnji, da bi v Njem bili eno –
(Vinko Ošlak)


Prav zanima me KDO bo to komentiral .. oziroma že vem. KDO IN KAJ.
_________________


Ko bo posekano zadnje drevo, zastrupljena zadnja reka, ulovljena zadnja riba, takrat boste spoznali, da denarja ne morete jesti!

Bushi no ichigon!

Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
pepe



Pridružen/-a: 09.11. 2006, 16:25
Prispevkov: 3062

PrispevekObjavljeno: 28 Jan 2007 22:07    Naslov sporočila: Preberi zadnjo kolumno ! Odgovori s citatom

Slobranov komentar pove vso nizkotnost in neznanje t.i. prtavih kristjanov.

Je to velik udarec RKC-ju , vendar je vprašanje, koliko je toloko pokončnih da mu bo sledilo.
_________________
ni važen, če je pismen, važno je, da je naš !
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mala malca



Pridružen/-a: 07.11. 2006, 04:56
Prispevkov: 17767

PrispevekObjavljeno: 29 Jan 2007 03:31    Naslov sporočila: nič ne veš.. Odgovori s citatom

[

Prav zanima me KDO bo to komentiral .. oziroma že vem. KDO IN KAJ.[/quote]


če bi kaj vedela, bi si postavila vprašanje ZAKAJ!


jaz pa tega ne bom komentiral,preveč poznam ljudi in njihove slabosti..

V časopisu o Cerkvi, islamu, Haiderju
Vinko Ošlak, filozof in kristjan, ki se poslavlja od Katoliške cerkve, je v pogovoru za mariborski Večer med drugim spregovoril o svojih vzgibih za odvrnitev od Katoliške cerkve in o rimski Cerkvi, dotaknil pa se je tudi islama in spregovoril o deželnem glavarju Haiderju.



"Bil sem kandidat za pekel"
O sebi je dejal, da je bil, preden se je spreobrnil, "kandidat za pekel", z "vsemi svetimi nameni vred, z vsemi teološkimi knjigami, tudi s Svetim pismom, ki ga bere od otroštva". O Haiderju pa Vinko Ošlak, ki je Slovenec na Koroškem, meni, da je "človek z izrednim političnim talentom, žal pa tudi z izredno odsotnostjo zavesti, da bo nekoč moral polagati račune za svoje besede in dejanja pred stolom Vsemogočnega."



Kot je povedal Ošlak, mora biti pravičen do Cerkve, ki jo je zapustil. Katoliška cerkev po njegovih besedah ne uči kakšnega drugačnega evangelija, kakor nam je izročen, a ga postavlja v drugačen kontekst. Nekatere dele šteje za prispodobo poezije ali sploh le mitologijo, ne pa kot enako pomembno Božjo besedo, evangeliju pa dodaja človeške in demonsko navdihnjene lastne nauke. "Na drugo ali celo tretje mesto na prioriteti lestvico ga postavlja, za to gre," je dejal Ošlak.



Po njegovem mnenju je hud strukturni problem rimske Cerkve, da ljudi ne seznanja s čistostjo Božje besede iz Svetega pisma, ampak s preinterpretacijo v katoliškem Katekizmu. S Cerkvijo se je Ošlak, kot pravi, razšel predvsem zaradi "napačnega nauka", tu pa so tudi moteči stranski pojavi, denimo prepletenost Cerkve z oblastjo.



Ošlak, ki je od katolištva v mladosti že prešel v ateizem in se nato za dolgo časa vrnil h katolištvu, o sebi pravi še, da je v življenju vedno gorel za vse in da je njegov prastrah biti kjerkoli mlačen. "Kjerkoli sem bil, sem bil iz prepričanja. Kadarkoli sem spremenil stališče, in nekajkrat sem ga spremenil, nisem dobil plačano, temveč sem plačal. Moje življenje je neprestano obračanje ne po vetru, ampak proti vetru," pojasnjuje Ošlak.



O islamu in muslimanih Ošlak pravi, da se je vedno zavzemal za pavico muslimanov do džamije, saj je za človeške, civilne pravice in pravno enakopravnost muslimanov. "Ko bom ocenjeval njihovo religijo, pa bom zmeraj hud nasprotnik islama," pravi Ošlak.



Ošlak namreč meni, da islamski terorizem ni slučajen. Islamska vera, tako kakor katolicizem, po njegovih besedah ne pozna gotovosti odrešenja. Alah je v njihovih očeh nedoumljiv bog, kogar hoče, bo zveličal ali pogubil. Obstaja pa tudi v tem nauku izjema, iluzija odrešenjske gotovosti v Koranu; da tisti, ki zavestno dajo življenje v boju z nasprotnikom, takoj pridejo v nebesa. "Teroristi so žrtve napačne teologije. To niso najslabši ljudje, iskreno verujejo," je prepričan Ošlak.
_________________
Hja,prjatu,če bi ti jaz povedu kako je v Rusiji ,bi bil ti na drugi strani,bi bili naš sovražnik,te sedaj ne bi bilo...

Ivan Maček - Matija
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mala malca



Pridružen/-a: 07.11. 2006, 04:56
Prispevkov: 17767

PrispevekObjavljeno: 29 Jan 2007 03:39    Naslov sporočila: Re: Preberi zadnjo kolumno ! Odgovori s citatom

pepe je napisal/a:
Slobranov komentar pove vso nizkotnost in neznanje t.i. prtavih kristjanov.

Je to velik udarec RKC-ju , vendar je vprašanje, koliko je toloko pokončnih da mu bo sledilo.


u pizda,res je tok hud udarec da se bomo pobiral nekaj stoletij...

sej niti župnik ni bil...
_________________
Hja,prjatu,če bi ti jaz povedu kako je v Rusiji ,bi bil ti na drugi strani,bi bili naš sovražnik,te sedaj ne bi bilo...

Ivan Maček - Matija
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mala malca



Pridružen/-a: 07.11. 2006, 04:56
Prispevkov: 17767

PrispevekObjavljeno: 29 Jan 2007 03:54    Naslov sporočila: PA DA NE BO NATAŠA PREVEČ ZBLOJENA.. Odgovori s citatom

IZ VEČERA

- Odpadnik ste zdaj, v katoliški logiki? Krivoverec?

"Gotovo, zelo rad. Kakor sem odpadnik in krivoverec z vidika marksizma, liberalizma, ezoterike, okultizma ... Gre za to, od česa odpadeš in za čim, v tem primeru za kom greš

vinko je že marsikje nehal... Boo hoo! jebi ga,človek se išče.. Dancing
_________________
Hja,prjatu,če bi ti jaz povedu kako je v Rusiji ,bi bil ti na drugi strani,bi bili naš sovražnik,te sedaj ne bi bilo...

Ivan Maček - Matija
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
mala malca



Pridružen/-a: 07.11. 2006, 04:56
Prispevkov: 17767

PrispevekObjavljeno: 29 Jan 2007 03:56    Naslov sporočila: PA DA NE BO NATAŠA PREVEČ ZBLOJENA.. Odgovori s citatom

IZ VEČERA

- Odpadnik ste zdaj, v katoliški logiki? Krivoverec?

"Gotovo, zelo rad. Kakor sem odpadnik in krivoverec z vidika marksizma, liberalizma, ezoterike, okultizma ... Gre za to, od česa odpadeš in za čim, v tem primeru za kom greš

vinko je že marsikje nehal... Boo hoo! jebi ga,človek se išče.. Dancing

in se najde

Vas pa so krstili?

"Seveda sem bil kot otrok dozdevno krščen na tradicionalno katoliški način. S sprejetjem resnične Kristusove vere pa sem uvidel, da ta obred zame ni imel nobenih duhovnih konsekvenc. Lani sem se dal krstiti neki evangelijski skupnosti."


jp,pri protestantih je vse drugače Brick wall
_________________
Hja,prjatu,če bi ti jaz povedu kako je v Rusiji ,bi bil ti na drugi strani,bi bili naš sovražnik,te sedaj ne bi bilo...

Ivan Maček - Matija
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
pepe



Pridružen/-a: 09.11. 2006, 16:25
Prispevkov: 3062

PrispevekObjavljeno: 29 Jan 2007 08:48    Naslov sporočila: Re: Preberi zadnjo kolumno ! Odgovori s citatom

Citiram:

u pizda,res je tok hud udarec da se bomo pobiral nekaj stoletij...

sej niti župnik ni bil...
[/quote]


Janči ti se boš pobiral vsakič ko te bo far podrl.
_________________
ni važen, če je pismen, važno je, da je naš !
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Ferdox



Pridružen/-a: 28.11. 2006, 09:17
Prispevkov: 775

PrispevekObjavljeno: 29 Jan 2007 09:09    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

One down, 1.500.000 to go.

Mislm spet "zmaga" ateističnih bojevnikov. Ošlak je izstopil iz cerkve. Stuširal se bo in opral krstno vodico, šel bo v izpovednico in glasno prdnil ter vsakemu atletičarju na plusu, ki ga bo videl kazal jezik.

Kakšen junak, kakšen heroj.... pravi bata živojinovič ideološke bitke.

Brick wall Brick wall Brick wall
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
NATAWE
Administrator foruma


Pridružen/-a: 04.11. 2006, 12:22
Prispevkov: 1357
Kraj: Maribor

PrispevekObjavljeno: 29 Jan 2007 09:38    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Ferdox je napisal/a:
One down, 1.500.000 to go.

Mislm spet "zmaga" ateističnih bojevnikov. Ošlak je izstopil iz cerkve. Stuširal se bo in opral krstno vodico, šel bo v izpovednico in glasno prdnil ter vsakemu atletičarju na plusu, ki ga bo videl kazal jezik.

Kakšen junak, kakšen heroj.... pravi bata živojinovič ideološke bitke.

Brick wall Brick wall Brick wall


Saj to sploh ni sporno Ferdo.
Kako pa kaj gledaš na utemeljitve za njegov izstop?
Njegove besede:
"Odkrito priznavam, da sem raje neznačajen pred ljudmi kakor pa izgubljen pred Bogom." povedo vse.
_________________


Ko bo posekano zadnje drevo, zastrupljena zadnja reka, ulovljena zadnja riba, takrat boste spoznali, da denarja ne morete jesti!

Bushi no ichigon!

Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran MSN Messenger - naslov
Dorje



Pridružen/-a: 14.11. 2006, 10:13
Prispevkov: 4904

PrispevekObjavljeno: 29 Jan 2007 09:41    Naslov sporočila: Re: nič ne veš.. Odgovori s citatom

mala malca je napisal/a:
[

Prav zanima me KDO bo to komentiral .. oziroma že vem. KDO IN KAJ.



če bi kaj vedela, bi si postavila vprašanje ZAKAJ!


jaz pa tega ne bom komentiral,preveč poznam ljudi in njihove slabosti..

V časopisu o Cerkvi, islamu, Haiderju
Vinko Ošlak, filozof in kristjan, ki se poslavlja od Katoliške cerkve, je v pogovoru za mariborski Večer med drugim spregovoril o svojih vzgibih za odvrnitev od Katoliške cerkve in o rimski Cerkvi, dotaknil pa se je tudi islama in spregovoril o deželnem glavarju Haiderju.



"Bil sem kandidat za pekel"
O sebi je dejal, da je bil, preden se je spreobrnil, "kandidat za pekel", z "vsemi svetimi nameni vred, z vsemi teološkimi knjigami, tudi s Svetim pismom, ki ga bere od otroštva". O Haiderju pa Vinko Ošlak, ki je Slovenec na Koroškem, meni, da je "človek z izrednim političnim talentom, žal pa tudi z izredno odsotnostjo zavesti, da bo nekoč moral polagati račune za svoje besede in dejanja pred stolom Vsemogočnega."



Kot je povedal Ošlak, mora biti pravičen do Cerkve, ki jo je zapustil. Katoliška cerkev po njegovih besedah ne uči kakšnega drugačnega evangelija, kakor nam je izročen, a ga postavlja v drugačen kontekst. Nekatere dele šteje za prispodobo poezije ali sploh le mitologijo, ne pa kot enako pomembno Božjo besedo, evangeliju pa dodaja človeške in demonsko navdihnjene lastne nauke. "Na drugo ali celo tretje mesto na prioriteti lestvico ga postavlja, za to gre," je dejal Ošlak.



Po njegovem mnenju je hud strukturni problem rimske Cerkve, da ljudi ne seznanja s čistostjo Božje besede iz Svetega pisma, ampak s preinterpretacijo v katoliškem Katekizmu. S Cerkvijo se je Ošlak, kot pravi, razšel predvsem zaradi "napačnega nauka", tu pa so tudi moteči stranski pojavi, denimo prepletenost Cerkve z oblastjo.



Ošlak, ki je od katolištva v mladosti že prešel v ateizem in se nato za dolgo časa vrnil h katolištvu, o sebi pravi še, da je v življenju vedno gorel za vse in da je njegov prastrah biti kjerkoli mlačen. "Kjerkoli sem bil, sem bil iz prepričanja. Kadarkoli sem spremenil stališče, in nekajkrat sem ga spremenil, nisem dobil plačano, temveč sem plačal. Moje življenje je neprestano obračanje ne po vetru, ampak proti vetru," pojasnjuje Ošlak.



O islamu in muslimanih Ošlak pravi, da se je vedno zavzemal za pavico muslimanov do džamije, saj je za človeške, civilne pravice in pravno enakopravnost muslimanov. "Ko bom ocenjeval njihovo religijo, pa bom zmeraj hud nasprotnik islama," pravi Ošlak.



Ošlak namreč meni, da islamski terorizem ni slučajen. Islamska vera, tako kakor katolicizem, po njegovih besedah ne pozna gotovosti odrešenja. Alah je v njihovih očeh nedoumljiv bog, kogar hoče, bo zveličal ali pogubil. Obstaja pa tudi v tem nauku izjema, iluzija odrešenjske gotovosti v Koranu; da tisti, ki zavestno dajo življenje v boju z nasprotnikom, takoj pridejo v nebesa. "Teroristi so žrtve napačne teologije. To niso najslabši ljudje, iskreno verujejo," je prepričan Ošlak.[/quote]







Tole je zelo dober komentar Ošlakovih dvomov in osebnih dognanj. Kot intelektualec se ni zadovoljil z verovanjem, temveč je hotel tudi verjeti. Da je prišel do takšne distance, do inštitucije RKC in njenim prilagajanjem katekizma svojim zahtevam, da se kot inštitucija ali multinacionalka obdrži, je moral kar skozi nekaj duhovnih faz, ki so ga pripeljale tudi do kratkotrajnega ateizma. To da se je vrnil k teizmu, je povsem normalno, saj nekdo, ki mu je dušo nekoč zapoljnjevala vera v Boga, v ateizmu občuti preveliko praznino. Mu je pa ateizem pomagal razbistriti marsikateri pogled na vse vere.
Njegov odnos do islama je čisti intelektualni pristop, do drugače verujočih. Da takšnega spoznanja lahko pride le človek, ki se je vsaj malo poglobil v težave krščanstva in islama. Ko ne obsoja verne muslimane zaradi njihovega odklona od osnovnega nauka in jih celo (teroriste) opravičuje, da se ne zavedajo svojih verskih zablod v razlagi svojega nauka in pravi, da v te zablode pač verjamejo, tako kot ne obsoja katolike, zaradi njihovih nepravilnih poti k odrešitvi.
Povdaril bi to, da je sposoben ločevati med civilnimi (vera je osebna opredelitev) in pravnimi pravicami biti enakopraven, ne glede za katero vero ali ateizem si se odločil!
KRŠČANSTVO za katerega se zavzema Ošlak je tudi meni všeč in nimam pripomb. Le dvomim, da je naša zahodna civilizacija pripravljena stopiti nazaj kristusovo pot odrešitve. 2000 let prekrajanja resnic so preveč indoktrinirale verujoče in od njih sedaj pričakovati, da začno sprejemati vero tako da vanjo verjamejo in ne le verujejo, bo zelo težko delo.
Sicer pa Ošlak v takšnih svojih razmišljanjih ni med katoliškimi in drugimi krščanskimi filozofi tako zelo osamljen. So tudi katoliki, ki se vseh njegovih zamer Rimu tudi sami zavedajo, a niso tako načelni kot on in razlagajo, svoje vstrajanje v RKC s tem, da ni stvari na svetu razen Boga, ki nebi imela dobre in slabe plati in se pač oprijemajo tistega, kar je v RKC dobro. In tega tudi ni tako malo!


Nazadnje urejal/a Dorje 29 Jan 2007 10:19; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Sine



Pridružen/-a: 04.11. 2006, 15:41
Prispevkov: 2471
Kraj: Kamnik

PrispevekObjavljeno: 29 Jan 2007 10:14    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Ošlaka spoštujem toliko kot Alberta Svetino in še koga, ki se je pozno spomnil! Torej NIČ!!
_________________
ČE STISNEMO PEST, NE MOREMO POBOŽATI!
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Dorje



Pridružen/-a: 14.11. 2006, 10:13
Prispevkov: 4904

PrispevekObjavljeno: 29 Jan 2007 10:24    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Sine je napisal/a:
Ošlaka spoštujem toliko kot Alberta Svetino in še koga, ki se je pozno spomnil! Torej NIČ!!




Mislim, da je vsak, ki se skurajži zaviti na svojo življensko pot in to proti prevladujočemu mišljenju, pa če tudi pozno, vreden spoštovanja.
Furati svojo življenesko črto, je naporno in polno spotikanj in težav (nerazumevanja večine).


Nazadnje urejal/a Dorje 29 Jan 2007 10:28; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Ferdox



Pridružen/-a: 28.11. 2006, 09:17
Prispevkov: 775

PrispevekObjavljeno: 29 Jan 2007 10:26    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

NATAWE je napisal/a:
Ferdox je napisal/a:
One down, 1.500.000 to go.

Mislm spet "zmaga" ateističnih bojevnikov. Ošlak je izstopil iz cerkve. Stuširal se bo in opral krstno vodico, šel bo v izpovednico in glasno prdnil ter vsakemu atletičarju na plusu, ki ga bo videl kazal jezik.

Kakšen junak, kakšen heroj.... pravi bata živojinovič ideološke bitke.

Brick wall Brick wall Brick wall


Saj to sploh ni sporno Ferdo.
Kako pa kaj gledaš na utemeljitve za njegov izstop?
Njegove besede:
"Odkrito priznavam, da sem raje neznačajen pred ljudmi kakor pa izgubljen pred Bogom." povedo vse.


Te njegove besede so ti všeč ker pašejo v tvojo(in njegovo) predstavo. Jaz sem do tega pasiven ker me ne zanima. To so njegove osebne travme in težave. NE vem zakaj bi jih jemali kot vesoljno resnico. NE vem.... hipotetično je lahko pri teh izstopih veliko drugega, o katerem dotični ne bo pisal litanij. Recimo..... špekuliram ... da je podrl kakšno mladenko in mu je bilo zato nerodno. Ali pa je onaniral na PlayBoy. Ne vem... ni važno.. me ne zanima.... Verjamem pa, da so takšni poklicni konvertiti precej zvite žverce in svoje razloge zaviješ v svetovne ateistične dogme o cerkvi in je zadeva za njega adakta.

PA kot rečeno - četudi ne, je to njegova osebna travma. Nekateri v Cerkev vstopajo tudi zato, da bi jo spremenili. ČE jim ne rata pa so malce jezni. Ne vem.... to so pač legitimne izkušnje in nič drugega.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Dorje



Pridružen/-a: 14.11. 2006, 10:13
Prispevkov: 4904

PrispevekObjavljeno: 29 Jan 2007 10:32    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Ferdox je napisal/a:
NATAWE je napisal/a:
Ferdox je napisal/a:
One down, 1.500.000 to go.

Mislm spet "zmaga" ateističnih bojevnikov. Ošlak je izstopil iz cerkve. Stuširal se bo in opral krstno vodico, šel bo v izpovednico in glasno prdnil ter vsakemu atletičarju na plusu, ki ga bo videl kazal jezik.

Kakšen junak, kakšen heroj.... pravi bata živojinovič ideološke bitke.

Brick wall Brick wall Brick wall


Saj to sploh ni sporno Ferdo.
Kako pa kaj gledaš na utemeljitve za njegov izstop?
Njegove besede:
"Odkrito priznavam, da sem raje neznačajen pred ljudmi kakor pa izgubljen pred Bogom." povedo vse.


Te njegove besede so ti všeč ker pašejo v tvojo(in njegovo) predstavo. Jaz sem do tega pasiven ker me ne zanima. To so njegove osebne travme in težave. NE vem zakaj bi jih jemali kot vesoljno resnico. NE vem.... hipotetično je lahko pri teh izstopih veliko drugega, o katerem dotični ne bo pisal litanij. Recimo..... špekuliram ... da je podrl kakšno mladenko in mu je bilo zato nerodno. Ali pa je onaniral na PlayBoy. Ne vem... ni važno.. me ne zanima.... Verjamem pa, da so takšni poklicni konvertiti precej zvite žverce in svoje razloge zaviješ v svetovne ateistične dogme o cerkvi in je zadeva za njega adakta.

PA kot rečeno - četudi ne, je to njegova osebna travma. Nekateri v Cerkev vstopajo tudi zato, da bi jo spremenili. ČE jim ne rata pa so malce jezni. Ne vem.... to so pač legitimne izkušnje in nič drugega.



Ferdo, če ne bi napisal takšen odgovor kot si ga, bi resno podvomil, da je stabo nekaj narobe. Tako pa je vse v redu. Ošlaku je zjebal vero v RKC - SEX!
BRAVO!!!!!! Brick wall Brick wall Brick wall Brick wall Brick wall Brick wall
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Ferdox



Pridružen/-a: 28.11. 2006, 09:17
Prispevkov: 775

PrispevekObjavljeno: 29 Jan 2007 10:35    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Dorje je napisal/a:
Ferdox je napisal/a:
NATAWE je napisal/a:
Ferdox je napisal/a:
One down, 1.500.000 to go.

Mislm spet "zmaga" ateističnih bojevnikov. Ošlak je izstopil iz cerkve. Stuširal se bo in opral krstno vodico, šel bo v izpovednico in glasno prdnil ter vsakemu atletičarju na plusu, ki ga bo videl kazal jezik.

Kakšen junak, kakšen heroj.... pravi bata živojinovič ideološke bitke.

Brick wall Brick wall Brick wall


Saj to sploh ni sporno Ferdo.
Kako pa kaj gledaš na utemeljitve za njegov izstop?
Njegove besede:
"Odkrito priznavam, da sem raje neznačajen pred ljudmi kakor pa izgubljen pred Bogom." povedo vse.


Te njegove besede so ti všeč ker pašejo v tvojo(in njegovo) predstavo. Jaz sem do tega pasiven ker me ne zanima. To so njegove osebne travme in težave. NE vem zakaj bi jih jemali kot vesoljno resnico. NE vem.... hipotetično je lahko pri teh izstopih veliko drugega, o katerem dotični ne bo pisal litanij. Recimo..... špekuliram ... da je podrl kakšno mladenko in mu je bilo zato nerodno. Ali pa je onaniral na PlayBoy. Ne vem... ni važno.. me ne zanima.... Verjamem pa, da so takšni poklicni konvertiti precej zvite žverce in svoje razloge zaviješ v svetovne ateistične dogme o cerkvi in je zadeva za njega adakta.

PA kot rečeno - četudi ne, je to njegova osebna travma. Nekateri v Cerkev vstopajo tudi zato, da bi jo spremenili. ČE jim ne rata pa so malce jezni. Ne vem.... to so pač legitimne izkušnje in nič drugega.



Ferdo, če ne bi napisal takšen odgovor kot si ga, bi resno podvomil, da je stabo nekaj narobe. Tako pa je vse v redu. Ošlaku je zjebal vero v RKC - SEX!
BRAVO!!!!!! Brick wall Brick wall Brick wall Brick wall Brick wall Brick wall


Dorči.... ti si kot vedno nepismen. Res spadaš v Iran ali pa nekam v podobno okolje.

Napisla sem da ŠPEKULIRAM. Torej to NI RES. Želel sem samo povedati, da so razlogi za odhod lahko popolnoma drugačni, zaviti pa v floskule o gldi izkoriščevalski cerkvi.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Outlaws by Dnevnik Seznam forumov -> Pri nas Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran 1, 2, 3, 4, 5  Naslednja
Stran 1 od 5

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


MojForum.si - brezplačno gostovanje forumov. Powered by phpBB 2.